Thu 07/12/2023 - 20:00 Gemeenteraadszaal
Via het digitaal loket Binnenlands Bestuur werden volgend besluiten van de gouverneur van de provincie West-Vlaanderen ontvangen:
- dd. 05.10.2023 (ref. 2023.000864 en 2023.000556) betreffende de bekendmaking en kennisgeving van alle besluiten en opmerkingen van de toezichthoudende overheid op de eerstvolgende gemeenteraad. Het Agentschap Binnenlands Bestuur meldt hierin dat, naast het feit dat het antwoord van de toezichthoudende overheid opgenomen wordt in het dossier ter inzage van de gemeenteraadsleden, de bevindingen van de toezichthoudende overheid (in geval deze er zijn) ook tijdens de zitting actief mondeling dienen gecommuniceerd te worden t.a.v. de raadsleden. In het kader van deze opmerking was er bijkomende communicatie tussen het toezicht en het stadsbestuur, waarbij het toezicht op 05.10.2023 en 23.11.2023 ook vraagt tot het hernemen van de kennisgeving van de klacht met ref. 2023.000362 tegen het gemeenteraadsbesluit dd. 30.03.2023 betreffende het ‘goedkeuren van de notulen van vorige zitting’ en tegen het gemeenteraadsbesluiten dd. 02.03.2023 betreffende agendapunten 5d en 5g. Het antwoord van het Agentschap Binnenlands Bestuur werd reeds ter kennisgeving geagendeerd op de gemeenteraad van 01.06.2023. De gouverneur stelde dat de klacht van de indiener niet leidt tot een toezichtsmaatregel. Er werd aanvullend de opmerking meegedeeld dat in geval van een geheime stemming met meerdere kandidaten, de gemeenteraadsleden de mogelijkheid moeten hebben om ook een neen-stem te kunnen uitbrengen.
- dd. 25.10.2023 betreffende de klacht tegen de gemeenteraadsbeslissing van 6 juli 2023, punt 09: Vaststellen van het definitief onteigeningsbesluit voor het verwerven van een perceel grond ten behoeve van de uitbreiding van de academies. De Gouverneur oordeelt dat de wet, noch het algemeen belang werd geschonden en heeft dit ook aan de klager meegedeeld.
- dd. 25.10.2023 houdende de goedkeuring van de jaarrekening 2022 van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt.
- dd. 08.11.2023 houdende de goedkeuring van de jaarrekening 2022 van het Lokaal bestuur Tielt – stad en OCMW.
Art. 332 § 1 van het decreet over het lokaal bestuur, bepaalt dat "alle besluiten en opmerkingen van de toezichthoudende overheid ter kennis gebracht worden op de eerstvolgende vergadering van de gemeenteraad of van de raad voor maatschappelijk welzijn".
Voorstel van beslissing: kennisname van de besluiten van de gouverneur van de provincie West-Vlaanderen in toepassing van art. 332 § 1 van het decreet over het lokaal bestuur.
De verwachtingen ten aanzien van de lokale besturen zijn de laatste jaren sterk toegenomen. Zo worden onder meer vanuit de Vlaamse overheid steeds meer bevoegdheden gedecentraliseerd naar de lokale besturen toe. Het wordt in de toekomst moeilijker voor lokale besturen om de maatschappelijke uitdagingen die steeds complexer worden, blijvend en kwalitatief het hoofd te bieden. Het is ook de intentie van de Vlaamse Regering om schaalvergroting te ondersteunen om zo sterke en bestuurskrachtige lokale besturen te creëren. Rekening houdende met bovenstaande elementen besliste het schepencollege in zitting van 14 december 2022 tot het aanstellen van een bureau voor het uitvoeren van een bestuurskrachtmeting. Uit deze bestuurskrachtmeting bleek dat een fusie van Tielt en Meulebeke de bestuurskracht zal verhogen en eveneens financiële baten met zich zal meebrengen. In zitting van de gemeenteraad van 6 juli 2023 keurde de gemeenteraad dan ook de principiële beslissing tot samenvoeging van de gemeenten Meulebeke en Tielt, met als beoogde fusiedatum 01.01.2025, goed.
Na deze goedkeuring werd een veranderings- en voorbereidingstraject opgestart. In een eerste fase van dit traject werden door de gemeenteraad al beslissingen genomen rond het aanduiden van de algemeen directeur-coördinator en de financieel directeur-coördinator, het afsluiten van een beheersovereenkomst en het goedkeuren van een engagementsnota. Het sluitstuk van de eerste fase van dit veranderings- en voorbereidingstraject is het goedkeuren van de definitieve beslissing tot vrijwillige samenvoeging van de stad Tielt en de gemeente Meulebeke. Deze beslissing dient uiterlijk op 31 december 2023 genomen te worden en wordt dan ook ter goedkeuring aan de gemeenteraad voorgelegd.
Op de infovergadering van 05.12.2023 aan de gemeenteraadsleden met toelichting over de definitieve fusiebeslissing, werd voorgesteld om in de Visienota (opgenomen als bijlage 5 in het gemeenteraadsdossier) bij het hoofdstuk ‘Onderwijs en vrije tijd verbindt’ naast de woonkernen Aarsele, Kanegem, Schuiferskapelle ook Marialoop, ’t Veld en De Paanders in de tekst op te nemen. Aan de visienota wordt verder inhoudelijk niets gewijzigd.
Voorstel van beslissing: goedkeuren van de definitieve beslissing tot vrijwillige samenvoeging van de stad Tielt en de gemeente Meulebeke.
Op 07.11.2023 en 10.11.2023 bezorgde het Centraal Kerkbestuur Tielt respectievelijk de meerjarenplanaanpassingen 2020-2025 van de kerkfabrieken Sint-Pieter en Sint-Martinus, en de budgetwijzigingen 2023-1 van de kerkfabrieken Sint-Pieter, Sint-Martinus en Sint-Jozef Werkman. Omwille van gewijzigde omstandigheden (leningen, personeel, stijgende prijzen) werden in samenspraak met het bestuur enkele aanpassingen gedaan aan het meerjarenplan van de kerkfabriek Sint-Pieter. De budgetwijzigingen 2023 van Sint-Martinus en Sint-Jozef zijn voornamelijk ingegeven door enkele technisch-administratieve verschuivingen in het kader van de hoge voorschotten op de energierekening uit 2022 en 2023. Het Bisdom verleende gunstig advies over deze meerjarenplanaanpassingen en budgetwijzigingen. In toepassing van artikelen 43, 49 en 50 van het decreet betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, verleent de gemeenteraad goedkeuring aan de budgetwijzigingen 2023-1 en de meerjarenplanaanpassingen 2020-2025.
Voorstel van beslissing: goedkeuren van de budgetwijziging 2023-1 van de kerkfabrieken Sint-Pieter, Sint-Martinus en Sint-Jozef Werkman en de meerjarenplanaanpassing 2020-2025 van de kerkfabrieken Sint-Pieter en Sint-Martinus.
Op 10.11.2023 bezorgde het Centraal Kerkbestuur Tielt de budgetten 2024 van de kerkfabrieken Sint-Pieter, Onze-Lieve-Vrouw, Sint-Jozef Werkman, Sint-Bavo, Sint‑Martinus en Onze Lieve Vrouw Geboorte. Het Bisdom verleende gunstig advies over deze budgetten. In het budgetvoorstel, zijn de exploitatie- en investeringstoelagen als volgt opgedeeld:
|
Exploitatietoelage |
Investeringstoelage |
Sint-Pieter |
€ 193.183,91 |
€ 15.000,00 |
O.L.V. Tielt |
€ 41.075,50 |
€ 0,00 |
Sint-Jozef Werkman |
€ 15.701,75 (aandeel Tielt: € 13.974,56) |
€ 0,00 |
Sint-Martinus Aarsele |
€ 55.365,03 |
€ 0,00 |
Sint-Bavo Kanegem |
€ 12.188,98 |
€ 0,00 |
O.L.V. Geboorte |
€ 36.642,47 |
€ 0,00 |
In toepassing van de artikelen 45 tot 50 van het decreet betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, behandelt de gemeenteraad de goedkeuring van deze budgetten 2024.
Voorstel van beslissing: goedkeuren van de budgetten 2024 van de kerkfabrieken Sint-Pieter, Onze-Lieve-Vrouw, Sint-Jozef Werkman, Sint-Martinus, Sint-Bavo en Onze Lieve Vrouw Geboorte.
In toepassing van de wet op de geïntegreerde politie, stuurde de politiezone bij brief dd. 20.10.2023 de verdeelsleutel en gemeentelijke bijdrage van de deelnemende gemeenten aan de Politiezone Regio Tielt door. De bijdrage voor 2024 werd vastgelegd op 5.579.039,00 euro. Voor Tielt betekent dit op basis van de verdeelsleutel van 37,36% een bijdrage van 2.084.328,00 euro. Deze dotatie is opgenomen in het meerjarenplan van de stad.
Voorstel van beslissing: goedkeuren van de financiële bijdrage van 2.084.328,00 euro aan de Politiezone Regio Tielt voor het dienstjaar 2024.
Bij het KB van 02.02.2009 tot vaststelling van de territoriale afbakening van de hulpverleningszones werd Tielt ingedeeld bij de hulpverleningszone Midwest. De wet van 15 mei 2007 betreffende de Civiele Veiligheid bepaalt dat ‘de dotaties van de gemeenten van de zone jaarlijks vastgelegd worden door de raad op basis van een akkoord, bereikt tussen de verschillende betrokken gemeenteraden. Het akkoord wordt bereikt ten laatste op 1 november van het jaar voorafgaand aan het jaar waarvoor de dotatie bestemd is’. Het akkoord voor de dotatie in 2024 werd inmiddels vastgelegd in de zoneraad Midwest dd. 24.10.2023. De financiële verdeelsleutel werd herbevestigd. Voor Tielt betekent dit een exploitatietoelage van 584.089,50 euro en een investeringstoelage van 148.462,50 euro. Het budget werd toegelicht en besproken op de infovergadering van 05.10.2023. Zie dossier.
Voorstel van beslissing: goedkeuren financiële verdeelsleutel en financiële bijdrage voor 2024 van de stad Tielt aan de hulpverleningszone Midwest.
Het besluit van de gemeenteraad van 22 december 2022 betreffende de belasting ter stimulering van duurzame energie was voorzien om in werking te treden op 1 januari 2023. Door de lopende procedure voor de Raad van State en de onzekere timing en afloop van de uitspraak, wordt voorgesteld om dit belastingreglement pas in te laten gaan op 1 januari 2025.
Voorstel van beslissing: wijzigen van het besluit van de gemeenteraad van 22 december 2022 betreffende de belasting ter stimulering van duurzame energie voor de periode 2023-2025.
Naar aanleiding van de goedkeuring in de gemeenteraad van 22 december 2022 van de belasting ter stimulering van duurzame energie, werd in dezelfde zitting de Algemene milieubelasting gewijzigd, waarbij de bedrijven geschrapt werden als belastingplichtige. Door het uitstellen van het reglement ter stimulering van duurzame energie, is het aanwezen om voor de periode 2023-2025 de bedrijven zoals voorheen in de Algemene milieubelasting op te nemen.
Voorstel van beslissing: intrekken van het besluit van de gemeenteraad van 22 december 2022 houdende de Algemene milieubelasting voor de periode 2023-2025 en goedkeuren van een reglement Algemene milieubelasting voor de periode 2023-2025.
Het was de intentie van het bestuur om bij de invoering van een belasting ter stimulering van duurzame energie, de belasting op drijfkracht af te schaffen. In een voorgaand punt wordt voorgesteld om het desbetreffende belastingreglement uit te stellen. Gelet op de financiële implicaties op de budgettering van de stad, is het aangewezen om voor de periode 2023-2024 alsnog een belasting op drijfkracht te heffen.
Voorstel van beslissing: goedkeuren van de belasting op drijfkracht voor de periode 2023-2024.
Sedert 1 januari 2022 is het belastingreglement op het “vellen, rooien of kandelaberen van bomen” van kracht. In dit reglement wordt beschreven welke compensatie men dient te doen bij het bekomen van een vergunning voor vellen, rooien of kandelaberen van bomen. De compensatie kan zowel via een herplant zijn of, indien dit niet kan, in de vorm van een belasting. Na 2 jaar werd een evaluatie van het reglement gemaakt en worden een aantal aanpassingen voorgesteld.
Voorstel van beslissing: wijzigen van het belastingreglement op het vellen, rooien of kandelaberen van bomen.
De raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt van 5 december 2023 stelde de Meerjarenplanaanpassing 5 van het AGB Tielt vast. Vervolgens wordt deze meerjarenplanaanpassing ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad. De stad moet immers de financiële gevolgen dragen van de keuzes die de raad van bestuur van het AGB maakte.
In de Meerjarenplanaanpassing 5 2020-2025 van het AGB worden aanpassingen aangebracht aan de ramingen van zowel 2023 als van de daaropvolgende jaren. Tegelijkertijd worden de kredieten voor de exploitatie, investeringen en financiering voor het boekjaar 2024 vastgesteld.
Het ontwerp van Meerjarenplanaanpassing 5 van het AGB Tielt werd opgesteld in nauw overleg met het stadsbestuur en is financieel in evenwicht. Het beschikbaar budgettair resultaat is voor elk jaar van de planningsperiode positief en bedraagt eind 2025 € 108.337. De autofinancieringsmarge is eveneens elk jaar positief, met uitzondering van de coronajaren 2020 en 2021. In 2025, het laatste jaar van de planningsperiode, bedraagt de autofinancieringsmarge € 9.416.
De financiële implicaties voor de stad zijn verwerkt in het ontwerp van Meerjarenplanaanpassing 5 2020-2025 van het Lokaal bestuur Tielt. Hierin wordt ook het geconsolideerd financieel evenwicht van stad, OCMW en AGB Tielt tot uiting gebracht.
Het ontwerp van Meerjarenplanaanpassing 5 2020-2025 van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt werd toegelicht en besproken in de gemeenteraadscommissie financiën van 5 december 2023.
Voorstel van beslissing: goedkeuren van de Meerjarenplanaanpassing 5 2020-2025 van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt.
De vaststelling van de Meerjarenplanaanpassing 5 2020-2025 van het Lokaal bestuur Tielt werd voor wat betreft het deel OCMW geagendeerd op de Raad voor Maatschappelijk Welzijn.
De gemeenteraad dient vervolgens de Meerjarenplanaanpassing 5 2020-2025 van het Lokaal bestuur Tielt vast te stellen voor wat betreft het deel stadsbestuur.
In het voorliggende ontwerp van Meerjarenplanaanpassing 5 2020-2025 – deel Stad - worden aanpassingen aangebracht aan de ramingen van zowel 2023 als van de daaropvolgende jaren. Tegelijkertijd worden de kredieten voor de exploitatie, investeringen en financiering voor het boekjaar 2024 vastgesteld. Gezien het vroegere jaarlijkse budget niet meer bestaat als afzonderlijk beleidsrapport maar geïntegreerd is in het meerjarenplan, bevat deze vijfde meerjarenplanaanpassing 2020-2025 ook de kredieten voor de exploitatie, investeringen en financiering voor het boekjaar 2024. Ook de lijst met nominatieve subsidies voor 2023 en 2024 wordt goedgekeurd via deze meerjarenplanaanpassing.
Voorstel van beslissing: vaststellen van de Meerjarenplanaanpassing 5 2020-2025 van het Lokaal bestuur Tielt, van de aangepaste kredieten voor 2023 en van de kredieten voor 2024 en van de nominatieve subsidies voor 2023 en 2024 – voor wat betreft het deel Stad Tielt.
Nadat de raden de Meerjarenplanaanpassing 5 2020-2025 van het Lokaal bestuur Tielt elk voor hun deel hebben vastgesteld, komt het de gemeenteraad toe om het deel OCMW goed te keuren. De stad moet immers de financiële gevolgen dragen van de keuzes die de raad voor maatschappelijk welzijn maakte.
Door deze goedkeuring, en door de vaststelling van het deel voor het stadsbestuur, wordt het meerjarenplan in zijn geheel geacht goedgekeurd te zijn en is de Meerjarenplanaanpassing 5 2020-2025 van het Lokaal bestuur Tielt dus definitief vastgesteld.
De voorliggende Meerjarenplanaanpassing 5 2020-2025 van het Lokaal bestuur Tielt is in zijn geheel financieel in evenwicht. Het beschikbaar budgettair resultaat is elk jaar van de planningsperiode positief en bedraagt eind 2025 € 671.560. De autofinancieringsmarge is eveneens elk jaar positief en bedraagt € 3.520.812 in 2025, het laatste jaar van de planningsperiode.
De gecorrigeerde autofinancieringsmarge, die abstractie maakt van de toegepaste financieringsvormen, is eveneens elk jaar positief. Ook het geconsolideerde financieel evenwicht van stad, OCMW en AGB Tielt samen is gegarandeerd.
Voorstel van beslissing: goedkeuren van de Meerjarenplanaanpassing 5 2020-2025 van het Lokaal bestuur Tielt, voor wat betreft het deel OCMW Tielt.
Voor de ontwikkeling van een verkaveling werd een aanvraag tot omgevingsvergunning ingediend met als kenmerk OMV_2023086392 (gemeentelijk nummer: O/2023/173). De aanvraag heeft betrekking op het verkavelen van een perceel grond in 3 kavels bestemd voor open bebouwing. Lot 3 wordt uit de verkaveling gesloten. Het betreft een verkaveling die gelegen is aan de rand van de kern van de deelgemeente Aarsele, op de hoek van 2 gemeentewegen (Sterrestraat en Hoogmolenweg), deels in een woongebied en deels in reservegebied voor woonwijken met als grondkleur agrarisch gebied volgens het gewestplan Roeselare-Tielt. De verkaveling situeert zich langs een aangelegde gemeenteweg, maar de nutsleidingen dienen uitgebreid en/of aangepast te worden en ook de rooilijn wordt aangepast. Het dossier bevat een voorstel van rooilijnplan. Tijdens het openbaar onderzoek werden er geen bezwaarschriften ingediend.
Het dossier omvat volgende 2 punten:
1. Omgevingsaanvraag O/2023/173 - Verkaveling Sterrestraat: goedkeuring rooilijnplan
2. Omgevingsaanvraag O/2023/173 - Verkaveling Sterrestraat: goedkeuring van de basisovereenkomst
De verkavelaar voorziet in de uitvoering van de werken en de aanleg van de nutsleidingen. Na uitvoering worden de werken en de gronden waarop deze zich bevinden overgedragen. Overeenkomstig artikel 8 van het gemeentewegendecreet kan niemand een gemeenteweg aanleggen, wijzigen, verplaatsen of opheffen zonder voorafgaande goedkeuring van de gemeenteraad. Overeenkomstig artikel 12 §2 van het gemeentewegendecreet kan de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van een gemeenteweg met overeenkomstige toepassing van artikel 31 van het omgevingsvergunningsdecreet worden opgenomen in een omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen of een omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden, voor zover die wijziging past in het kader van de realisatie van de gronden. Overeenkomstig artikel 31 van het omgevingsvergunningsdecreet heeft de gemeenteraad beslissingsbevoegdheid over de zaak van de wegen.
Voorstel van beslissing: goedkeuren rooilijnplan voor de omgevingsaanvraag O/2023/173 - Verkaveling Sterrestraat.
Voor de ontwikkeling van een verkaveling werd een aanvraag tot omgevingsvergunning ingediend met als kenmerk OMV_2023086392 (gemeentelijk nummer: O/2023/173). De aanvraag heeft betrekking op het verkavelen van een perceel grond in 3 kavels bestemd voor open bebouwing. Lot 3 wordt uit de verkaveling gesloten. Het betreft een verkaveling die gelegen is aan de rand van de kern van de deelgemeente Aarsele, op de hoek van 2 gemeentewegen (Sterrestraat en Hoogmolenweg), deels in een woongebied en deels in reservegebied voor woonwijken met als grondkleur agrarisch gebied volgens het gewestplan Roeselare-Tielt. De verkaveling situeert zich langs een aangelegde gemeenteweg, maar de nutsleidingen dienen uitgebreid en/of aangepast te worden en ook de rooilijn wordt aangepast. Het dossier bevat een voorstel van rooilijnplan. Tijdens het openbaar onderzoek werden er geen bezwaarschriften ingediend.
Het dossier omvat volgende 2 punten:
1. Omgevingsaanvraag O/2023/173 - Verkaveling Sterrestraat: goedkeuring rooilijnplan
2. Omgevingsaanvraag O/2023/173 - Verkaveling Sterrestraat: goedkeuring van de basisovereenkomst
De verkavelaar voorziet in de uitvoering van de werken en de aanleg van de nutsleidingen. Na uitvoering worden de werken en de gronden waarop deze zich bevinden overgedragen. Overeenkomstig artikel 8 van het gemeentewegendecreet kan niemand een gemeenteweg aanleggen, wijzigen, verplaatsen of opheffen zonder voorafgaande goedkeuring van de gemeenteraad. Overeenkomstig artikel 12 §2 van het gemeentewegendecreet kan de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van een gemeenteweg met overeenkomstige toepassing van artikel 31 van het omgevingsvergunningsdecreet worden opgenomen in een omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen of een omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden, voor zover die wijziging past in het kader van de realisatie van de gronden. Overeenkomstig artikel 31 van het omgevingsvergunningsdecreet heeft de gemeenteraad beslissingsbevoegdheid over de zaak van de wegen.
Voorstel van beslissing: goedkeuren basisovereenkomst voor de omgevingsaanvraag O/2023/173 - Verkaveling Sterrestraat.
Op vraag van het politiecollege van de Politiezone Regio Tielt worden enkele extra artikelen voorgesteld in het algemeen politiereglement van de PZ Regio Tielt, zoals goedgekeurd in de gemeenteraad van 01.06.2017 en laatst gewijzigd in de gemeenteraad van 01.04.2021. Het betreffen toevoegingen en verfijningen rond de aanvraag van evenementen, hinder rond nachtwinkels, plaatsverbod, gevaarlijke honden en prostitutie. Aan de andere betrokken gemeenten binnen de zone werd eveneens voorgesteld om in het kader van de uniformiteit, deze artikelen toe te voegen.
Voorstel van beslissing: goedkeuren van de wijziging van het Algemeen Politiereglement Politiezone Regio Tielt.
Er is een groeiend aanbod van automaten in de stad Tielt. Sommige automaten zijn geplaatst naast een fysieke winkel, andere automaten niet. Er is momenteel geen wetgevend kader voor het plaatsen van deze automaten. Door de stijgende vraag is het noodzakelijk een dergelijk reglement op te maken die de verkoop van dit soort ambulante handel regelt op plaatsen waar dit wenselijk is.
Deze verkooppunten zijn namelijk op het gebied van leefmilieu meestal oorzaak van het verspreiden van allerlei afval. Dit veroorzaakt voor de gemeente extra kosten voor opruiming. Het plaatsen van automaten aan de openbare weg brengt ook een last mee voor de gebruikers van het voetpad. Een automaat (of een bundeling van automaten) kan ook voor andere vormen van overlast zorgen, zoals nachtlawaai, vandalisme, inname parkeerplaatsen,…
Anderzijds genereren automaten verkoop aan mensen die niet tijdens de openingsuren aan hun dagdagelijkse goederen geraken. Voor een lokale handelaar kan dit zeker een mooie aanvulling zijn van zijn omzet en hij kan mensen bereiken buiten de openingsuren.
In veel andere steden is er zelfs een belastingreglement voor het plaatsen van automaten, maar het is niet ons doel om extra belastingen te heffen. Met dit reglement willen we vooral fysieke winkels promoten omdat deze leven brengen in een kern. Een automaat kan bijgevolg een aanvulling zijn van een winkel, maar geen vervanging en er kan op deze manier een wildgroei worden voorkomen.
Voorstel van beslissing: goedkeuren van het reglement voor het vestigen en uitbaten van verkoopautomaten en automatenshops.
Per aangetekende brief van 17.10.2023 vraagt IVIO de goedkeuring door de gemeenteraad van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 11.12.2023. Daarnaast vraagt men ook de bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Voorstel van beslissing: goedkeuren agenda van de buitengewone algemene vergadering van IVIO op 11.12.2023 en bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Per aangetekende brief van 29.08.2023 vraagt TMVS dv de goedkeuring door de gemeenteraad van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 12.12.2023, alsook de goedkeuring van de bijhorende statutenwijziging. Daarnaast vraagt men ook de bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Voorstel van beslissing: goedkeuren agenda van de buitengewone algemene vergadering van TMVS dv op 12.12.2023, goedkeuren van de statutenwijziging en bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Per e-mail van 02.10.2023 vraagt de dienstverlenende vereniging Midwest de goedkeuring door de gemeenteraad van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 12.12.2023. Daarnaast vraagt men ook de bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Voorstel van beslissing: goedkeuren agenda van de buitengewone algemene vergadering van de DVV Midwest op 12.12.2023 en bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Per aangetekende brief van 26.10.2023 vraagt de WVI de goedkeuring door de gemeenteraad van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 13.12.2023. Daarnaast vraagt men ook de bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Voorstel van beslissing: goedkeuren agenda van de buitengewone algemene vergadering van de WVI op 13.12.2023 en bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Per aangetekende brief van 31.08.2023 vraagt de WVI de goedkeuring door de gemeenteraad van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 13.12.2023, alsook de goedkeuring van de bijhorende statutenwijziging. Daarnaast vraagt men ook de bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Voorstel van beslissing: goedkeuren agenda van de buitengewone algemene vergadering van de WVI op 13.12.2023, goedkeuren van de statutenwijziging en bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Per bericht van 27.10.2023 vraagt de dienstverlenende vereniging Cipal de goedkeuring door de gemeenteraad van de agenda van de algemene vergadering van 14.12.2023. Daarnaast vraagt men ook de bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Voorstel van beslissing: goedkeuren agenda van de algemene vergadering van de Cipal dv op 14.12.2023 en bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Per e-mail brief van 12.06.2023 vraagt Zefier cvba de goedkeuring door de gemeenteraad van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 19.12.2023, alsook de goedkeuring van de bijhorende statutenwijziging. Daarnaast vraagt men ook de bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Voorstel van beslissing: goedkeuren agenda van de buitengewone algemene vergadering van Zefier cvba op 19.12.2023, goedkeuren van de statutenwijziging en bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Per aangetekende brief van 28.09.2023 vraagt Gaselwest de goedkeuring door de gemeenteraad van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 19.12.2023. Daarnaast vraagt men ook de bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Voorstel van beslissing: goedkeuren agenda van de buitengewone algemene vergadering van Gaselwest op 19.12.2023 en bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.