Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 23.01.2009 betreffende aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van verkeerstekens;
Gelet op de omzendbrief MOB/2009/01 van 03.04.2009;
Gelet op het besluit van het college van burgemeester en schepenen dd. 17.06.2020 houdende de goedkeuring van de tijdelijke politieverordening voor het verfijnen van de parkeerregeling in de Kortrijkstraat en de Ieperstraat om te komen tot een maximalke rotatie van parkeerders in de onmiddellijke omgeving van de handelszaken;
Gelet op de tijdelijke politieverordening met verkeersreglementering n.a.v. de gewijzigde parkeerregeling in de Kortrijkstraat en Ieperstraat n.a.v. de heropening van de handelszaken na COVID-19 dd. 09.12.2020;
Overwegende dat deze tijdelijke politieverordening afloopt op 31.12.2021;
Overwegende dat in het kader van de Covid-maatregelen gewenst is om deze periode te verlengen;
Gelet op de specifieke vraag met betrekking op het handelspand gelegen Kortrijkstraat 55 waarbij het aangewezen is de zone met beperkt parkeren met een maximale parkeerduur van 30 min. te verruimen tot en met de parkeerplaats gelegen vóór bedoeld handelspand;
Overwegende de veiligheid van de bewoners in de straat en de weggebruikers in het algemeen te waarborgen;
Overwegende dat dit reglement uitsluitend betrekking heeft op gemeentewegen;
Art. 1: Vanaf woensdag 01.12.2021 tot en met dinsdag 01.03.2022 is beperkt parkeren met een maximale parkeerduur van 30 min. van kracht en dient de parkeerschijf gebruikt te worden in de Kortrijkstraat, wegvak tussen het handelspand met huisnummer 55, inclusief parkeerplaats vóór dit handelspand, en het kruispunt met de Markt, en de Ieperstraat, wegvak tussen het kruispunt met de Krommewalstraat en het kruispunt met de Kortrijkstraat.
Art. 2: De bestaande laad- en loszone in de Kortrijkstraat ter hoogte van de handelspanden met huisnummers 5 en 7 blijft behouden in zijn huidige vorm.
Art. 3: De maatregelen zoals vermeld in art. 1 worden ter plaatse aangeduid met de verkeersborden ‘E9a’ met pictogram van een parkeerschijf, onderbord ’30 min. max.’ en bijhorende pijlborden ‘Xa, b, d’.
Art. 4: Op volgende locaties worden tijdelijke fietsenstallingen gerealiseerd waarbij steeds rekening gehouden wordt met een obstakelvrije doorgang voor voetgangers van minimaal 1,50m:
Art. 5: Dit tijdelijk aanvullend reglement wordt ter kennisgeving en opvolging overgemaakt aan de lokale politie en Optimal Parking Control.
Art. 6: dit reglement zal worden bekendgemaakt in overeenstemming met de voorschriften van het decreet lokaal bestuur en tijdens de bewuste periode door middel van passende verkeerssignalisatie.
Art. 7: Afschriften van deze verordening zullen aan de bevoegde hogere overheden worden toegestuurd.