Verleent eenparig goedkeuring aan de notulen van de zitting dd. 07.10.2021.
Op 12.10.2021 werd de toezichtsbeslissing van de gouverneur van de provincie West-Vlaanderen ontvangen over de klacht tegen de verkoop van een perceel grond in de Kanegemstraat (behandeld op de gemeenteraad van 03.09.2020). De opvraging van het dossier werd niet binnen de decretaal vastgelegde termijn gedaan. De gouverneur erkent dat de klachtindiener een terecht punt aanhaalt, verzoekt het bestuur om hier in de toekomst rekening mee te houden, maar neemt geen bijkomende toezichtsmaatregel. Art. 332 § 1 van het Decreet Lokaal Bestuur, bepaalt dat "alle besluiten en opmerkingen van de toezichthoudende overheid ter kennis gebracht worden op de eerstvolgende vergadering van de gemeenteraad of van de raad voor maatschappelijk welzijn".
Voorstel van beslissing: kennisname van het schrijven van de provincie West-Vlaanderen houdende de toezichtsbeslissing van de gouverneur over de klacht tegen de verkoop van een perceel grond in de Kanegemstraat (behandeld op de gemeenteraad van 03.09.2020).
Neemt kennis van het schrijven van de gouverneur van de provincie West-Vlaanderen houdende de toezichtsbeslissing over de klacht tegen de verkoop van een perceel grond in de Kanegemstraat (behandeld op de gemeenteraad van 03.09.2020).
In uitvoering van de realisatie van een verkaveling Henri D’Hontstraat Schuiferskapelle, dient het volgend perceel kosteloos aan het stadsbestuur overgedragen te worden om opgenomen te worden in het openbaar domein: kadastraal perceel gekend als deel van sectie B, nummer 571/Z/P0000 met een oppervlakte van negenenzestig m².
Voorstel van beslissing: goedkeuren van de ontwerpakte voor kosteloze verwerving van perceel grond Henri D’Hontstraat Schuiferskapelle.
Gelet op het feit dat in uitvoering van de realisatie van een verkaveling in de Henri D’Hontstraat te Schuiferskapelle, het volgend perceel kosteloos aan het stadsbestuur dient overgedragen te worden om opgenomen te worden in het openbaar domein;
Gelet op het feit dat het kadastraal perceel gekend is als, 4de afdeling, deel van sectie B, nummer 571/Z/P0000 met een oppervlakte van negenenzestig m²;
Gelet op het feit dat de overdracht toegestaan en aanvaard wordt, onder voorbehoud van goedkeuring door de gemeenteraad, zonder beding van prijs;
Gelet op het feit dat de akte verleden wordt onder voorbehoud van goedkeuring van de verwerving door de gemeenteraad;
Gelet op het feit dat aan de gemeenteraad gevraagd wordt de akte goed te keuren;
Gelet op de wettelijke bepalingen terzake;
Art. 1:
Tot kosteloze verwerving van grond gelegen in de Henri D’Hontstraat te Schuiferskapelle, 4de afdeling, deel van sectie B, nummer 571/Z/P0000 met een oppervlakte van negenenzestig m².
Art.2:
De verwerving geschiedt verder tegen de voorwaarden vervat in de akte en onder voorbehoud van goedkeuring van de gemeenteraad en van niet-schorsing of niet-vernietiging door de toezichthoudende overheid.
Art. 3:
De burgemeester en schepenen te machtigen de akte namens de stad Tielt te ondertekenen.
Art. 4:
Afschrift van deze beslissing voer te maken aan notaris Wittesaele & Verhamme, Tramstraat 22, 8700 Tielt en aan de financieel directeur van de stad Tielt.
Architect Steven De Vrieze uit Tielt stelde het ontwerp op voor de realisatie van aanvullende burelen in de technische loods Tielt.Er is immers dringende nood aan aanvullende bureelruimte waarbij op heden een bureelcontainer gehuurd wordt.
Raming: 140.969,82 euro, inclusief 21% btw.
Wijze van gunnen: onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Budget: 2021/ACT-4.2.2/0119-05/2210307/STAD/IP-8.
Voorstel van beslissing: goedkeuren van het bestek “realisatie aanvullende burelen technische loods”, de wijze van gunnen en bijhorende raming.
Gelet op het feit dat in uitvoering van het meerjarenplan 2020-2025 voorgesteld wordt om over te gaan tot de realisatie van aanvullende burelen voor in de technische loods, gelegen Meulebeeksesteenweg 2D te Tielt;
Gelet op het ontwerp en bestek met nr. 17.280B opgemaakt door architect Steven De Vrieze uit Tielt voor de realisatie van aanvullende burelen in de technische loods in Tielt;
Gelet op het feit dat er immers dringend nood is aan aanvullende bureelruimte waarbij op heden een bureelcontainer gehuurd wordt;
Overwegende dat de uitgave voor de aanvullende burelen technische loods geraamd wordt op 140.969,82 euro, inclusief 21% btw;
Overwegende dat voorgesteld wordt om deze opdracht te gunnen bij wijze van onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking;
Overwegende dat hiervoor krediet voorzien is in het meerjarenplan 2020-2025, 2021/ACT-4.2.2/0119-05/2210307/STAD/CBS/IP-8;
Overwegende dat een visum vereist is en in afwachting van het visum van de financieel directeur;
Gelet op de wetgeving op de overheidsopdrachten;
Gelet op de wettelijke bepalingen terzake;
Art. 1:
Goedkeuring te verlenen aan het ontwerp en bestek met nr. 17.280B opgemaakt door architect Steven De Vrieze uit Tielt, geraamd op 140.969,82 euro, inclusief 21% btw en aan de voorgestelde wijze van gunnen.
Art. 2:
Aan de financieel directeur zal voor deze uitgave een visum worden aangevraagd.
Art. 3:
Het College van Burgemeester en Schepenen te gelasten het nodige te doen voor gunning na onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Art. 4:
Het krediet voor deze uitgave te benemen uit het meerjarenplan 2020-2025, 2021/ACT-4.2.2/0119-05/2210307/STAD/CBS/IP-8.
Art. 5:
Deze beslissing over te maken aan de technische dienst en aan de financieel directeur van de stad Tielt.
Het lokaal bestuur wenst de organisatie van gemeenschapsvormende buurtactiviteiten in Tielt, Aarsele, Kanegem en Schuiferskapelle te stimuleren door middel van financiële ondersteuning. Hiervoor werd reeds op 14.04.2016 een subsidiereglement voor gemeenschapsvormende buurtinitiatieven goedgekeurd. Er wordt voorgesteld het bestaande subsidiereglement op te heffen m.i.v. 31.12.2021 en een nieuw subsidiereglement goed te keuren. De belangrijkste wijzigingen daarin zijn: toevoegen voorwaarde dat er minstens 5 wooneenheden moeten uitgenodigd worden en het verhogen van het subsidiebedrag (€ 125 i.p.v. € 65 per activiteit waarop 5 tot 19 wooneenheden uitgenodigd worden; € 250 i.p.v. € 125 per activiteit waarop 20 of meer wooneenheden uitgenodigd worden).
Voorstel van beslissing: opheffen van het subsidiereglement voor gemeenschapsvormende buurtinitiatieven zoals goedgekeurd op 14.04.2016 en goedkeuren van een nieuw subsidiereglement voor gemeenschapsvormende buurtinitiatieven.
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad dd. 14.04.2016 houdende het goedkeuren van een subsidiereglement voor gemeenschapsvormende buurtinitiatieven;
Gelet op ACT-31.2.2 van het meerjarenplan 2020-2025 van de Stad Tielt waarbij de ondersteuning de van de culturele verenigingen budgettair voorzien is;
Gelet op de nood aan een subsidiereglement voor het stimuleren en bevorderen van gemeenschapsvormende buurtactiviteiten;
Gelet op het voorstel om buurtactiviteiten te ondersteunen wanneer minstens vijf wooneenheden worden uitgenodigd;
Gelet op het voorstel om de subsidie voor het organiseren van een buurtactiviteit te verhogen;
Gelet op het voorstel om het bestaande subsidiereglement op te heffen en een nieuw reglement te laten ingaan vanaf 1 januari 2022;
Gelet op de wettelijke bepalingen van het decreet lokaal bestuur;
Art. 1:
Het subsidiereglement voor gemeenschapsvormende buurtinitiatieven zoals goedgekeurd in de gemeenteraad op 14.04.2016 op te heffen op 31.12.2021.
Art. 2:
Goedkeuring te verlenen aan het subsidiereglement voor gemeenschapsvormende buurtinitiatieven m.i.v. 01.01.2022 zoals hieronder opgenomen.
Subsidiereglement voor gemeenschapsvormende buurtactiviteiten
Artikel 1 – doelstelling
Stad Tielt wenst de organisatie van gemeenschapsvormende buurtactiviteiten in Tielt, Aarsele, Kanegem en Schuiferskapelle te stimuleren.
De Stad Tielt biedt daarom een financiële ondersteuning aan om deze activiteiten vanuit de buurt te laten organiseren.
Er wordt door het College van Burgemeester en Schepenen jaarlijks een maximumbudget vastgesteld binnen het door de gemeenteraad goedgekeurde stadsbudget passend in het meerjarenplan 2020-2025 onder ACT-31.2.2.
Artikel 2 – de aanvrager
Voor het verkrijgen van subsidies komen deze aanvragers in aanmerking:
Artikel 3 – criteria
Onder gemeenschapsvormende buurtactiviteiten worden verstaan:
Activiteiten die ontplooid worden in een straat, buurt of wijk gelegen in Groot-Tielt en met het oog op het bevorderen van de sociale contacten binnen een bepaald gebied rekening houdend met de volgende voorwaarden:
Artikel 4 – aanvraag
De subsidie dient ten laatste één maand voor aanvang van de activiteit schriftelijk te worden aangevraagd aan het College van Burgemeester en Schepenen, Markt 13, 8700 Tielt.
De aanvraag bevat de volgende inlichtingen:
- Inlichtingenfiche van de aanvrager:
Naam en (verenigings)adres van de aanvrager(s) met het rekeningnummer waarop de subsidie kan worden overgemaakt.
- Info over de activiteit:
Artikel 5 – beoordeling van de activiteit
De activiteit wordt ter goedkeuring voorgelegd aan het College van Burgemeester en Schepenen dat finaal de subsidie al dan niet toekent.
Artikel 6 – subsidiebedrag
Het subsidiebedrag voor gemeenschapsvormende buurtinitiatieven wordt vastgesteld op
€ 125,00 per activiteit waarop tussen de vijf en negentien wooneenheden worden uitgenodigd
of
€ 250,00 per activiteit waarop minstens twintig wooneenheden worden uitgenodigd,
en is bedoeld om een aantal basisorganisatiekosten te helpen dragen.
Er wordt rekening gehouden met de volgende bepalingen:
Artikel 7 – visibiliteit medewerking stadsbestuur
De organisator dient de medewerking van Stad Tielt goed kenbaar te maken en krijgt na de goedkeuring van de activiteit een sticker met het stadslogo om uit te hangen op de locatie.
Artikel 8 – annuleren of wijzigen activiteit
Wanneer de activiteit geannuleerd wordt of indien het opzet grondig wijzigt, dan dient de organisator onmiddellijk het College van Burgemeester en Schepenen officieel in te lichten. De subsidie kan ingehouden of slechts gedeeltelijk uitbetaald worden.
Artikel 9 – betaling en bewijsstukken
De betaling gebeurt na afloop van de activiteit en binnen de twee maanden na het binnenbrengen van de bewijsstukken. De bewijsstukken omvatten onkostennota’s of facturen voor een totaalbedrag van ofwel min. € 125,00 ofwel min. € 250,00.
Artikel 10 – aanvangsdatum
Dit subsidiereglement gaat van kracht na goedkeuring door de Gemeenteraad vanaf 1 januari 2022.
Art. 3:
Het schepencollege te gelasten met de verdere uitvoering van dit reglement.
Art. 4:
Deze beslissing zal worden bekendgemaakt in toepassing van artikelen 285-287 en 330 van het Decreet Lokaal Bestuur.
Besluit ingevolge de aanpassing van de Omzendbrief dko/2018/04 op 26.10.2021 in uitvoering van CAO XII
om het agendapunt 6 ‘Stedelijke Academie voor Muziek & Woord: aanwending lestijdenpakket schooljaar 2021-2022’ uit te stellen en niet te behandelen tijdens deze zitting.
Besluit ingevolge de aanpassing van de Omzendbrief dko/2018/04 op 26.10.2021 in uitvoering van CAO XII om het agendapunt 6 ‘Stedelijke Academie voor Muziek & Woord: aanwending lestijdenpakket schooljaar 2021-2022’ uit te stellen en niet te behandelen tijdens deze zitting.
Besluit ingevolge de aanpassing van de Omzendbrief dko/2018/04 op 26.10.2021 in uitvoering van CAO XII
Om het agendapunt 7 ‘Stedelijke Kunstacademie: aanwending lestijdenpakket schooljaar 2021-2022uit te stellen en niet te behandelen tijdens deze zitting.
Besluit ingevolge de aanpassing van de Omzendbrief dko/2018/04 op 26.10.2021 in uitvoering van CAO XII Om het agendapunt 7 ‘Stedelijke Kunstacademie: aanwending lestijdenpakket schooljaar 2021-2022uit te stellen en niet te behandelen tijdens deze zitting.
De Provincie West-Vlaanderen wil graag meer kansen bieden aan eenoudergezinnen op de West-Vlaamse private huurmarkt. Het instrument dat men daartoe voor ogen heeft is een Provinciale Huurgarantieverzekering. Deze verzekering ontzorgt de verhuurders enigszins. Men wordt verzekerd tegen huurachterstal, huurschade en men kan genieten van rechtsbijstand. Om toegang te krijgen tot deze huurgarantieverzekering moet men bereid zijn te willen verhuren aan een specifieke doelgroep, met name eenoudergezinnen die aan bepaalde voorwaarden voldoen. Men wil dit doen in samenwerking met de lokale besturen als partners. Toeleiding van huurders en verhuurders zal via het lokale woonloket gebeuren. IGS Wonen Regio Tielt kan hiervoor rekenen op een vergoeding in de vorm van een subsidie per afgewerkt dossier. Vraag om de samenwerkingsovereenkomst goed te keuren.
Voorstel van beslissing: goedkeuren samenwerkingsovereenkomst met de provincie West- Vlaanderen in het kader van de Provinciale huurgarantieverzekering.
Gelet op de nota en het reglement van de provinciale huurgarantieverzekering;
Overwegende dat de Provincie West-Vlaanderen graag meer kansen wil bieden aan eenoudergezinnen op de West-Vlaamse private huurmarkt. Enerzijds door drempels weg te nemen bij de verhuurders om aan deze doelgroep te verhuren door hen ‘zekerheid’ te bieden qua huur en eventuele schade en anderzijds wil men eenoudergezinnen meer kansen geven op een kwalitatieve, betaalbare huurwoning en dit voor een langere periode;
Overwegende dat men met het instrument ‘de Provinciale Huurgarantieverzekering’ de verhuurders enigszins ontzorgt door hen te verzekeren tegen huurachterstal, huurschade en verhuurders tevens kunnen genieten van rechtsbijstand. Dit zijn de elementen die (minstens) verzekerd zijn/voorzien zijn in de polis;
Overwegende dat er om toegang te krijgen tot deze huurgarantieverzekering men bereid moet zijn te willen verhuren aan een specifieke doelgroep, met name eenoudergezinnen die aan bepaalde voorwaarden voldoen:
- Gezinsinkomen tussen de 22.000 en 55.000 euro (bruto belastbaar);
- Minstens 1 kind ten laste (obv groeipakket/40% nachten ikv verblijfsregeling).
Overwegende dat volgende voorwaarden aan de verhuurder worden opgelegd:
- Huurcontract van minstens 3 jaar;
- Een huurprijs die conform de huurschatter is;
- Een huurprijs die de 33% van het inkomen van de ouder niet overschrijdt en die niet meer dan 1.000 euro/maand bedraagt;
- Een woning die veilig en kwaliteitsvol is.
Overwegende dat men dit wil doen in samenwerking met alle lokale besturen in het kader van het lokale woonbeleid (gericht op de private huurmarkt). De lokale besturen krijgen vanwege de Provincie, met deze verzekering, een extra instrument aangereikt om hun beleid kracht bij te zetten;
Overwegende dat men het woonloket van IGS Wonen Regio Tielt als toeleider in dit verhaal ziet gezien de burgers hier een neutraal en laagdrempelig aanspreekpunt hebben en hier reeds voldoende expertise aanwezig is;
Overwegende dat er een vergoeding voorzien is voor IGS Wonen Regio Tielt ten bedrage van 200€ per afgewerkt dossier;
Overwegende dat de samenwerking met de lokale besturen wordt geregeld in een samenwerkingsovereenkomst die uitvoering geeft aan het reglement betreffende het aanbieden van een Provinciale Huurgarantieverzekering;
Art. 1:
De samenwerkingsovereenkomst, tussen enerzijds de Provincie West-Vlaanderen en anderzijds de stad Tielt wordt goedgekeurd.
Art. 2:
IGS Wonen Regio Tielt wordt aangesteld als centraal info- en inschrijvingsloket voor de provinciale huurgarantieverzekering. De vergoeding per afgewerkt dossier komt op rekening van IGS Wonen Regio Tielt.
Art. 3:
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de ondertekening en uitvoering van deze samenwerkingsovereenkomst tussen enerzijds de provincie West-Vlaanderen en anderzijds het lokale bestuur.
Op 11.10.2021 bracht de Groen-fractie de voorzitter van de raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt op de hoogte dat de vertegenwoordiger, dhr. Filip De Bruyne wordt vervangen door mevr. An Vanden Bussche. In de gemeenteraad van 24.01.2019 werden in toepassing van de statuten het aantal leden per fractie vastgesteld en de leden aangeduid. Door deze vervanging is de raad van bestuur niet voor meer dan 2/3de samengesteld uit personen van hetzelfde geslacht, waardoor de gemeenteraad goedkeuring kan verlenen aan de vervanging.
Voorstel van beslissing: vervangen van een vertegenwoordiger in de raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt.
Gelet op het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur in het bijzonder art. 231 tot en met art. 244 betreffende het autonoom gemeentebedrijf;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 1 september 2011 tot oprichting van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt;
Gelet op de statuten van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt, goedgekeurd in zitting van de gemeenteraad van 1 september 2011 en gewijzigd in zitting van de gemeenteraad van 16 december 2013 en 5 december 2019;
Gezien art. 11 van de statuten van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt bepaalt dat de raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt bestaat uit 12 leden;
Gelet op de bepalingen van art. 235§2 van het decreet over het lokaal bestuur en van art. 11 en 12 van de statuten van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt waaruit blijkt dat de raad van bestuur moet bestaan uit ten hoogste twee derde leden van hetzelfde geslacht en dat elke fractie één lid voor de raad van bestuur mag voordragen;
Gezien er een gewaarborgde vertegenwoordiging is voor elke fractie van de gemeenteraad in het autonoom gemeentebedrijf;
Gezien art. 235§2 van het decreet over het lokaal bestuur ook bepaalt dat de fracties die vertegenwoordigd zijn in het college van burgemeester en schepenen minstens de helft van de leden van de raad van bestuur moeten kunnen voordragen;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 24 januari 2019 betreffende het vaststellen van het aantal leden per fractie in de raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt;
Gezien het aantal leden per fractie als volgt werd vastgesteld : sp.a (thans Vooruit): 1, N-VA/Open Vld: 3, CD&V: 5, Groen: 1, Iedereen Tielt: 2;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad dd. 24.01.2019 houdende de aktename van de voordrachten van kandidaten door de politieke fracties voor de raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt en de aanstelling van de stemgerechtigde leden van de raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt;
Gelet op het schrijven van de Groen-fractie dd. 11.10.2021 m.b.t. de vervanging van bestuurder Filip De Bruyne door mevr. An Vanden Bussche;
Gezien de raad van bestuur door deze vervanging niet voor meer dan 2/3de is samengesteld uit personen van hetzelfde geslacht;
Art. 1:
Goedkeuring te verlenen aan de vervanging van bestuurder Filip De Bruyne door mevr. An Vanden Bussche, Beneluxlaan 79, 8700 Tielt als bestuurder namens de Groen-fractie in de raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt.
Art. 2:
De samenstelling van stemgerechtigde leden van de raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt bestaat bijgevolg uit volgende personen:
Vooruit:
- BEKAERT Simon
N-VA/Open Vld:
- BAERT Roos
- TACK Joris
- WEUSTENRAED Guido
CD&V:
- LAMBERT Glenn
- STEVENS Rik
- VANNIEUWENHUYZE Luc
- VERDOODT Hedwig
- VER EECKE Stefaan
Groen :
- VANDEN BUSSCHE An
Iedereen Tielt :
- DE SMET Eva
- GOOSSENS Grietje
Art. 3:
De nieuw aangestelde vertegenwoordiger dient de deontologische code voor de lokale mandatarissen van het stadsbestuur Tielt na te leven.
Art. 4:
Deze beslissing wordt overgemaakt aan het secretariaat van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt.
Per aangetekende brief van 12.10.2021 vraagt IVIO de goedkeuring door de gemeenteraad van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 13.12.2021. Daarnaast vraagt men ook de bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Voorstel van beslissing: goedkeuren agenda van de buitengewone algemene vergadering van IVIO op 13.12.2021 en bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Gelet op artikel 454 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 houdende de dienstverlenende en opdrachthoudende verenigingen, waarbij bepaald wordt dat minstens één buitengewone algemene vergadering belegd wordt in de loop van het laatste trimester van elk jaar om de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het volgend boekjaar te bespreken en waarbij een door de raad van bestuur opgestelde begroting op de agenda van deze vergadering staat vermeld;
Gelet op het schrijven van I.V.I.O. van 13 oktober 2021 met uitnodiging tot de buitengewone algemene vergadering van 13 december 2021 om 18.00 uur, met alle bijhorende stukken en met volgende agenda:
Gelet op de bespreking ter zitting van deze agenda en bijhorende stukken;
Art. 1:
Zijn goedkeuring te verlenen aan de agenda met volgende agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van 13 december 2021:
Art. 2:
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de buitengewone algemene vergadering van 13 december 2021 zal zijn stemgedrag afstemmen op de beslissing genomen in onderhavig gemeenteraadsbesluit en de punten van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 13 december 2021 goedkeuren.
Art. 3:
Deze beslissing over te maken aan I.V.I.O. Lodewijk de Raetlaan 12, 8870 Izegem.
Per aangetekende brief van 01.10.2021 vraagt TMVS dv de goedkeuring door de gemeenteraad van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 14.12.2021. Daarnaast vraagt men ook de bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Voorstel van beslissing: goedkeuren agenda van de buitengewone algemene vergadering van TMVS dv op 14.12.2021 en bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Gelet op het feit dat de stad Tielt aangesloten is bij TMVS dv;
Gelet op de statuten van TMVS dv;
Gelet op de oproepingsbrief dd. 01.10.2021 voor de buitengewone algemene vergadering van TMVS dv van 14.12.2021, waarin de agenda werd meegedeeld;
Gelet de bepalingen van het decreet over het lokaal bestuur;
Art. 1:
Goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de buitengewone algemene vergadering van TMVS dv van 14.12.2021 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten:
Varia
Art. 2:
De raad draagt de aangeduide vertegenwoordiger(s)/plaatsvervangend vertegenwoordiger op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de buitengewone algemene vergadering van TMVS dv vastgesteld op 14 december 2021, te onderschrijven en haar/zijn (hun) stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de (gemeente)raad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde algemene vergadering.
Art. 3:
Een afschrift van dit besluit zal overgemaakt worden aan:
Per e-mail van 04.10.2021 vraagt de dienstverlenende vereniging Midwest de goedkeuring door de gemeenteraad van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 21.12.2021. Daarnaast vraagt men ook de bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Voorstel van beslissing: goedkeuren agenda van de buitengewone algemene vergadering van de DVV Midwest op 21.12.2021 en bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;
Gelet op het feit dat de stad deel uitmaakt van de Dienstverlenende Vereniging Midwest;
Gelet op de statuten van de DVV Midwest, zoals goedgekeurd in de zitting van de buitengewone algemene vergadering van de DVV Midwest van 18.12.2018;
Gelet op de uitnodiging per e-mail dd. 04.10.2021 vanwege de DVV Midwest voor de buitengewone algemene vergadering die plaatsvindt op 21.12.2021 om 18u00;
Overwegende dat volgende agendapunten worden behandeld op deze algemene vergadering:
- Goedkeuren verslag Algemene Vergadering 29 juni 2021
- Benoemen bestuurder Ruiselede in raad van bestuur
- Vaststellen bijdrage gemeenten 2022
- Jaarplanning 2022
- Budget 2022
- Varia
- Volgende Algemene Vergadering
Art. 1:
Zijn goedkeuring te verlenen aan de agenda van de algemene vergadering van de DVV Midwest op 21.12.2021:
- Goedkeuren verslag Algemene Vergadering 29 juni 2021
- Benoemen bestuurder Ruiselede in raad van bestuur
- Vaststellen bijdrage gemeenten 2022
- Jaarplanning 2022
- Budget 2022
- Varia
- Volgende Algemene Vergadering
Art. 2:
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de algemene vergadering van 21.12.2021 zal zijn stemgedrag afstemmen op de beslissing genomen in onderhavig gemeenteraadsbesluit en de punten van de agenda van de algemene vergadering goedkeuren.
Art. 3:
Een afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de DVV Midwest (via dvv-midwest@midwest.be).
Per aangetekende brief van 23.09.2021 vraagt Gaselwest de goedkeuring door de gemeenteraad van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 21.12.2021. Daarnaast vraagt men ook de bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Voorstel van beslissing: goedkeuren agenda van de buitengewone algemene vergadering van Gaselwest op 21.12.2021 en bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad.
Gelet op het feit dat de stad voor één of meerdere activiteiten aangesloten is bij de opdrachthoudende vereniging Gaselwest;
Gelet op het feit dat de stad per aangetekend schrijven van 23.09.2021 werd opgeroepen om deel te nemen aan de Buitengewone Algemene Vergadering van Gaselwest die op 21.12.2021 plaatsvindt in “het Fluvius-auditorium, President Kennedeypark 1, te 8500 Kortrijk”;
Gelet op het feit dat een dossier met documentatiestukken aan de stad per brief van 23.09.2021 overgemaakt werd;
Gelet op het artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke Algemene Vergadering;
Gelet op het feit dat we heden geconfronteerd worden met het coronavirus COVID-19, waarbij het op heden niet vaststaat onder welke vorm deze Buitengewone Algemene Vergadering zal kunnen plaatsvinden;
Gelet op de huidige federale richtlijnen alsook de politiebesluiten van de gouverneurs en de informatie via het Agentschap Binnenlands Bestuur omtrent het coronavirus COVID-19 (en de mogelijke evolutie in en aanpassing van deze richtlijnen en informatie) en de impact hiervan op onderhavige bijeenkomst kan desgevallend overgegaan worden tot het houden van een digitale Buitengewone Algemene Vergadering indien dit noodzakelijk mocht blijken;
Art. 1:
Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van de opdrachthoudende vereniging Gaselwest d.d. 21.12.2021:
1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het Vlaams decreet lokaal bestuur van de te
ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2022 alsook van de door de Raad van Bestuur opgestelde begroting 2022.
2. Vaststelling van de uitkering overeenkomstig artikel 6:114 ev WVV.
3. (Neven)activiteiten – Aanvaarding wijziging deelnemerschap.
4. Statutaire benoemingen.
5. Statutaire mededelingen.
Art. 2:
De vertegenwoordiger van de stad die zal deelnemen aan de (fysieke of digitale) Buitengewone Algemene Vergadering van de opdrachthoudende vereniging Gaselwest op 21.12.2021 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Art. 3:
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Gaselwest, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
Namens Gemeenteraad,
Hendrik Vandenbruwane
Algemeen Directeur
Hilde Decoene
Voorzitter